حلقه 288- میهمان اثر سیمون دوبوار
کتاب میهمان درباره زوجی است که نفر سومی را وارد روابط خود میکنند و..........
خلاصه نظرات حاضرین در جلسه
مجید: با وجود ترجمه بد کتاب نویسنده اون موقعیت رو خیلی خوب میشناخت کتابی که من خوندم ترجمه امیر سامان خرسند بود که ترجمه بدی بود.کلمات و جمله بندی ها در فارسی بد انتخاب شده بود.شاید بوار از بخشی از زندگیخود الهام گرفته این داستان رو.. داستان بر مبنای منو لوگ و دیالوگی بود و فضا سازی نداشت.شخصیت های موازی کتاب در خلالا داستان گم شدن.نگاه داستان از طرف یک زن بود .و بووار کلا یک نویسسنده فمنیست هست.نمره من 12 از 20
پدیده: ترجمه که واقعا بد بود.کمی درون مایه فلسفی داشت کتاب میهمان.مفاهیم اگزیستاسیالیستی زیاد داشت کتاب مثل اینکه هرکسی مسوول خویش است و انتخاب آزاد و آزادی در کتاب وجود داشت.
ساغر: به نظر من بررسی ساختار شکنی و شکست آن توسط سیمون دوبوار قابل توجه است. اینکه درانتهای داستان این نتیجه گیری شد که وجود چنین ارتباطی قابل تحمل برای زن داستان نبود.میتواند برای افرادی که تمایلات آزاد دارند مفید باشد.
ارشام: خود سیمون دوبوار میگه که ما ناپار به انتخاب هستیم آزادی خوب است و لی محیط هم در تصمیم گیری بی تاثیر نیست و هیچ ضمانت اجرایی وجود نخواهد داشت.
علی موسی تبار
مازیار
نسیم
دراین برهوت با فرهنگ ماندن ودر این هیاهوی بسیار برای هیچ ,چندسالی است برای سرسبزی رفتارمان, درگوشه ای "آرام کتاب میخوانیم" با ما باشید.جلسات هفتگی هر هفته یک کتاب